Tuesday, January 8, 2013

私のふゆ休み







 I found this picture while looking for a picture of snow in Japan, and I thought it was so great that I had to post it!  I guess you could see it as a prelude to tomorrow's しゅうじ class.  I wonder, what is the meaning of the red stamp at the bottom of しゅうじ and works of art?

Anyway, back to 私のふゆ休み。

私のふゆ休みはとてもよかったので、たくさんゆっくりをしました。でも、12月15日にロックフェラーセンターにアイススケートをしにいきました。クリスマスにセーターをにまいと、シャツをさんまい もらいました。それから、ともだちにあって、いぬとあそびました。私のりょうしんは私とはなしたがっているので、たくさんはなしました。今は、たくさんべんきょうします。

My winter break was great because I rested a lot.  However, on December 15th I went to the Rockefeller Center to ice skate.  For Christmas I received two sweaters and three shirts. Also, I met with friends and played with my dog.  My parents wanted to talk with me, so I did a lot of talking. Now, I'm studying a lot.

では、また。
アレン

1 comment:

  1. わあ、いいふゆ休みでしたね。私はとてもスケートがしたいです。ところで、せーたーはどんなのですか。

    そのえはとてもいいですね。トラ(tiger)のかおはちょっとおかしいですが、ゆきはしろくて、うつくしですね。

    ReplyDelete